piątek, 12 października 2012

Rachel Gibson - Chinooks Hockey Team

Próbowałam czytać różne romanse, ale ten gatunek na ogół mnie nie wciąga. Rzadko udaje mi się skończyć taki czysty (gatunkowo) romans. Wystarczy dodać jakiś wątek supernaturalny, paranormlany, czy historyczny i książka wydaje mi się bardziej wciągająca.

Stąd też moje zdziwienie, jak dobrze mi się czytało serię Rachel Gibson o zespole hokeistów Chinooks (Chinooks Hockey Team). Zaczęłam od drugiej książki w serii ("See Jane Score") i przyznam w połowie straciłam do niej zapał, ale jak dotąd zarówno pierwszą ("Simply Irresistible"), piątą ("Nothing But Trouble") i szóstą ("Any Man of Mine") czytałam w ekspresowym tempie. Rzadko mi się to zdarza. Myślę, że ta seria jest mniej standardowym romansem ( czyli nie z rodzaju tych często obśmiewanych, stereotypowych książek niskiego lotu). Bohaterki są bliskie czytelnikom, bohaterowie nie bez wad i wątki i akcja nie polega jedynie na romansie.

W jedynej dotychczas książce z tej serii, z którą prawie się rozstałam w połowie (drugim tomem serii) mój problem polegał w głównej mierze na znudzeniu, przewidywalności i braku ciekawych wątków. Bohaterowie w połowie książki uprawiają seks, dochodzą do wniosku, że oboje są sobą nawzajem zainteresowani, tylko, że mają masę wątpliwości - właściwie wydaje się to być trochę na siłę, przedłużanie akcji mimo widocznego gołym okiem kierunku, w którym pójdzie. Problemy, które stoją na drodze ich związku są przewidywalne i wydały mi się mało oryginalne, czy interesujące.

Mimo wszystko, atutem pozostałych książek z tej serii jest trochę bardziej złożona fabuła, dodatkowe poza samym romansem problemy w formie przeszłych doświadczeń, dzieci, rodziny itp. Po prostu są to bardziej złożone książki.

Podsumowując, zdecydowanie polecam tę serię. Pewne jej części bardziej, inne mniej, ale ogólnie jeśli ktoś chce sprawdzić jak mu leży gatunek współczesnego romansu to Rachel Gibson może się okazać właściwą autorką by do owego gatunku zachęcić.

Wspomnieć muszę jedynie, że jej książki z innych serii mogą mniej zachwycać (i ich jakość można ocenić trochę niżej choćby bazując się na ocenach w portalu Goodreads). Próbowałam czytać jej książkę "I'm in No Mood For Love", ale okazała się nie wypałem. Nie przeszłam wstępnych rozdziałów. Oczywiście może to tylko kwestia tej jednej książki.

Mimo wszystko gorąco polecam Chinooks.

1. Simpy IrresistibleGeorgeanne Howard zostawia swojego narzeczonego przed ołtarzem gdy uzmysławia sobie, że nie może wyjść za mąż za mężczyznę w wieku jej dziadka, nie ważne jak bogatego. Gwiazda hokeja John Kowalsky nieświadomie pomaga jej uciec i dopiero po fakcie zdaje sobie sprawę, że pomógł uciec narzeczonej swojego szefa.

Siedem lat później, Georgeanne i John spotykają się ponownie. John dowiaduje się, że ma córkę. Jest zdecydowany być częścią jej życia. Georgeanne kochała Johna od momentu gdy wskoczyła do jego samochodu. Czy on będzie gotów dla tej miłości skonfrontować się ze swoim szefem?

2 - See Jane Score,
3 - The Trouble With Valentine's Day,
4 - True Love and Other Disasters,
5 - Nothing But Trouble,
6 - Any Man of Mine


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...